DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Mobilya Tasarımı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FFD 301
Güz
0
4
2
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin içeriği öğrencileri mobilya tasarımı konusunda bilgilendirmenin yanında, mekân, kullanıcı ve mobilya kavramların arasındaki güçlü ilişkiyi çağımızın kullanım alanları çerçevesinde yorumlama becerisini kazandırmayı hedefler. Öğrencilerin mevcut tasarım eğilimleriyle desteklenen tasarım senaryoları üzerinde kritikler desteği ile çalışmalar yapmalarını sağlar. Bu ders, öğrencilere mobilya tasarımıyla ilgili problemlerle başa çıkmaları için teknik ve yapısal beceriler kazandırmayı hedefler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, temel tasarım ilkelerini mobilya tasarım sürecinde kullanabilecektir.
  • Öğrenci, araştırma sürecinde verileri kolaylıkla belirleyebileyerek tasarımlara uyarlayabilecektir.
  • Öğrenci, form ile ilgili, işlevsel, detay ve teknik bazı önemli unsurları süreç içerisinde baştan sona özgüvenle kullanabilecektir.
  • Öğrenci, başlangıç fikir skeçlerinden üretim anına kadar karşılaşılabilecek sorunlara alternatifli çözüm önerilerini getirebilecektir.
  • Öğrenci, mobilya tasarım fikirlerini uygun malzeme ve gereçleri de kullanarak görsel, fiziksel ya da sözel olarak en iyi şekilde sunabilecektir.
  • Öğrenci, uygun ergonomik ve antropometrik datayı seçerek tasarıma entegre edebilecektir.
  • Öğrenci, mobilya tasarımını ve sürecini olumlu etkileyebilecek çağdaş yaklaşımları tasarım sürecinde kullanabilecektir.
Ders Tanımı Öğrenme sürecinde yer alan bilgi, kavram, uygulama, analiz, sentez ve yorumlama gibi hiyerarşik bir yapı üzerine kurgulanmış olan bu dersin çıktıları, sınıf içi kritiklerde geliştirilir ve bu sonuçların final tasarım ürün ve sunumlarında görülebilmesi beklenir. Bu ders, öğrencileri çalışan bir prototip üretme sürecine yönlendiren iki ana proje üzerine temellendirilecektir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 ÇALIŞTAY 01 - Çalıştay 01'e giriş / Sunum 1: Mobilya Tasarımında Teknik Görünüşler ve Case Study Sunumu 01 / Ödev 1’in duyurulması
3 ÇALIŞTAY 01 - Ödev 1’in teslimi ve üzerinde tartışma / Stüdyo kritikleri / Sunum 2: Mobilya Tasarımında Teknik Görünüşler / Ödev 2’nin duyurulması Ödev 1
4 ÇALIŞTAY 01 - Ödev 2’nin teslimi ve hakkında tartışma / Stüdyo kritikleri / Sunum 3: Mobilya Tasarım Tarihi ve Teorisi Ödev 2
5 ÇALIŞTAY 01 - Prototip yapımı ve kritikler Jüri için gerekenler
6 JURY 01 - ÇALIŞTAY SERGİSİ 01 + Dönem Projesi Sunumu - Ödev 3'ün duyurulması
7 ÇALIŞTAY 02 - Çalıştau 02'ye giriş / Ödev 3’ün teslimi ve hakkında tartışma / Stüdyo kritikleri / Ödev 4’ün duyurulması / Sunum 4: Tasarım Metodolojisi Ödev 3
8 ÇALIŞTAY 02 - Stüdyo kritikleri ve tasarımların geliştirilmesi Ödev 4
9 ÇALIŞTAY 02 - Tasarımın sonlandırılması / Stüdyo kritikleri / Ara jürinin gerekliliklerinin duyurulması / Tasarımların geliştirilmesi ve prototip yapımı Duyurulacaktır.
10 ÇALIŞTAY 02 - Stüdyo kritikleri ve prototip yapımı Duyurulacaktır.
11 ÇALIŞTAY 02 - Ön jüri Duyurulacaktır.
12 ÇALIŞTAY 02 - Çalıştay ve prototip yapımı / Maket yapımı Duyurulacaktır.
13 ÇALIŞTAY 02 - Çalıştay ve prototip yapımı / Maket yapımı Duyurulacaktır.
14 ÇALIŞTAY 02 - Çalıştay ve prototip yapımı / Maket yapımı Duyurulacaktır.
15 JÜRİ 01 / ÇALIŞTAY 01 SERGİSİ / FİNAL SERGİSİ
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı

• Dal Fabbro, Mario, 1957, ‘How to build modern Furniture’. New York, USA: F. W. Dodge Coorporation. (1957).

Önerilen Okumalar/Materyaller • New Chairs: Innovations in Design, Technology, and Materials, Mel Byars • Materials for Inspirational Design by Chris Lefteri • Geometry of Design: Studies in Proportion and Composition, Kimberly Elam • Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover), Leslie Pina • Illustrated History of Furniture: From the Earliest to the Present Time (Paperback), Frederick Litchfield (Author) • Design Meets Disability (Hardcover), Graham Pullin • The Making of Design: From the First Model to the Final Product (Paperback), Gerrit Terstiege • Greenhalgh, Paul. Quatations and Sources on Design and Decorative Arts. Manchester: Manchester University Pres • Sparke, Penny. A Century of Design. New York: Barron’s, 1998. • Woodham, Jonathan M. TwentiethCentury Design. Oxford: Oxford University Pres, 1997.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
15
Portfolyo
Ödev
5
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
15
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
10
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
2
20
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
5
3
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
6
Proje
1
27
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
148

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir.

X
2

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder.

X
3

Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar.

X
4

Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder.

X
5

Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar.

X
6

En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır.

X
7

Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir.

X
8

Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir.

X
9

Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

X
10

Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. 

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest